Leveranstider

Leveranstid

Varorna skickas normalt sett från oss inom 1-3 arbetsdagar, sen tillkommer fraktbolagets leveranstid.

För att förtydliga detta så packar vi dagligen för att skicka nästa vardag under perioden 1 sept – 31 maj. Övrig tid packar vi 1 – 2 ggr per vecka.

Reklamationer

Om Dalskidan levererar fel vara, fel antal eller att varan är trasig är vi angelägna om att Du meddelar oss så snart som möjligt så att vi får rätta till felet. Enklast sker detta genom att Du kontaktar oss på info@dalskidan.se eller på telefon 0280-204 04. Självklart åtar sig Dalskidan att åtgärda felet kostnadsfritt.

Returer

Retur, ångerrätt och öppet köp

Du som konsument har rätt att ångra ditt köp utan speciell anledning inom 14 dagar från det att Du tagit emot varan. Du får packa upp, titta på och prova din vara, men både produkten, etiketter och förpackningen ska bifogas i oförändrat skick, dvs. oanvända, hela och rena i ett väl inslaget paket (använd gärna samma påse/kartong som varorna skickats i). Tejpa eller fäst inte fraktsedlar direkt på förpackningen. 
Du som kund står för returfrakten vid ångrat köp/byte. Produkter köpta på Dalskidans webbutik kan även returneras och bytas i Dalskidans fysiska butik i Sälen.

Returer skickas till:
Dalskidan i Sälen AB
Östra Långstrand 304
780 67 Sälen
Skriv ordernummer, avsändare, telefonnummer och ditt ärende och skicka med i paketet.

Återbetalning vid kortköp

Om du betalat med kort så kommer vi att kreditera retursumman på ditt kort.