Så här jobbar Dalskidan för att förhindra smittspridning. 

Här kan du läsa en rad punkter med åtgärder som vi har tagit till för att göra våra kunders besök hos oss så säkert som möjligt. Bakom kulisserna finns också en policy och en handlingsplan för vår personal att följa.
Bl.a. kommer personalen att arbeta i visir eller munskydd.
Vi vill ge våra kunder lika bra service som vi alltid gjort. Men eftersom vi sätter hälsan och säkerheten främst måste vi göra saker på ett lite annorlunda sätt i år.

Du som kund kan också hjälpa till för att undvika köbildning. Vi vill lyfta fram vår största ankomstdag som exempel.

Det är alltid som mest att göra hos oss på söndagar och speciellt på eftermiddagen.
Men för dig som ska vara uppe hela veckan finns det en möjlighet att hämta utrustningen på söndag förmiddag om du hunnit upp då. Eftersom priset är detsamma 6-8 dagar, föreslår vi att du bokar söndagen som din första skiddag. Du kan då hämta ut din utrustning innan kl. 14 och undviker då “rusningstiden”

När det så är dags för återlämning så sker den oftast på lördag efter att backarna stängt. Det kan också vara bra att känna till för att kunna planera så att du undviker köer då med.

Nu följer några exempel på hur vi anpassat vår verksamhet.

Åtgärder i butiken:

  • Vårt nya digitala kösystem. Ett appbaserat kölappssystem som hjälper oss att se till att vi inte har för många besökare samtidigt. Du som kund ställer dig i kö med hjälp av din smartphone och väntar i bilen på din tur. 
    En QR-kod till detta finns i fönstret vid entrén. Läser du detta i mobilen kan du klicka på ikonen för att komma direkt till appbutiken.
  • Beröringsfri handspritsautomat finns alldeles innanför dörren.
  • Plexiglas finns vid kassor, skid- och pjäxutlämningsbänkar.
  • Via det mobila kölappsystemet begränsar vi antalet kunder i butiken.
  • Vi spritar kortdragare och rengör toalettutrymme kontinuerligt under dagen.


Åtgärder på hyran:

  • Det digitala kölappssystemet använder vi vid ankomstdagar och övrig tid då vi anser det nödvändigt. Och i och med den nya lagen som trädde i kraft den 10 jan, betyder det att vi tar den i bruk så fort vi får fler kunder på en gång. Det finns tidpunkter och veckodagar då det är lugnare i butiken, så vill du vara säker på att det inte är kö så kan du dels öppna appen för att se om det är någon kö till oss.
    Du får gärna ringa och kolla av läget också. Tel 0280-20404
  • Vi har införskaffat ett digitalt incheckningssystem till hyran för drop-in kunder. Du som kund checkar enkelt in på din mobil, padda eller dator. Detta tillsammans med kölappssystemet gör att vi är redo att förse dig med utrustningen du vill hyra så snart det är din tur.
    En QR-kod till detta finns i fönstret vid entrén. Vill du checka in redan nu så följer du länken nedan.
    Dalskidans Online Check-in
  • Kunder som förbokat ställer sig i kö via appen och väntar i bilen på sin tur.
  • Endast hyrande kunder tas emot på hyran.
  • Endast en medföljande förälder till barn som hyr utrustning.
  • Pjäxor lämnas ut över disk och kunden provar själv.
  • Våra pjäxor och hjälmar är desinficerade inför varje nytt hyrtillfälle. 

Återlämning:

  • Ett skidställ finns på utsidan för att man ska kunna samla ihop sin utrustning innan återlämning.
  • Vi tar emot ett sällskap åt gången inne i själva återlämningen. 
  • Näst på tur väntar tills sällskapet före gått ut innan de släpps in.
  • Vid köbildning kommer en omtankesvärd att hjälpa till så att allt går smidigt till.

Listan kommer säkert att revideras då vi ständigt jobbar för fler lösningar för att förhindra smittspridning. Avstånd är omtanke!