Restriktionerna är borta, men inte smittan.
Därför tänker vi så här. 

Restriktionerna lyftes för en längre tid sedan och det mesta återgick till hur det var tidigare. Men som bekant så finns smittan ändå kvar. Vi vill förstås att du som kund ska känna dig trygg hos oss för att inte behöva avbryta semestern pga covid, influensa eller annan förkylning. Därför kan vi lova dig att vår personal fortsatt kommer att stanna hemma om de visar några symptom och att vi fortsätter tänka oss för.

Vi tycker också att vi lärde oss mycket av den senaste tiden, och att en del lösningar som vi fick ta till ändå varit av godo. De tänker vi behålla.

Vi vill ge våra kunder lika bra service som vi alltid gjort. Men eftersom vi sätter hälsan och säkerheten främst måste vi fortsätta att göra saker på ett lite annorlunda sätt. T.ex så kommer vi inte att tränga oss på vid pjäxprovning om det inte är önskvärt.

Du som kund kan också hjälpa till för att undvika köbildning. Inte bara ur smittsynpunkt utan också för ett bättre flöde och mindre tid i kö. Vi vill lyfta fram vår största ankomstdag som exempel.

Det är alltid som mest att göra hos oss på söndagar och speciellt på eftermiddagen.
Men för dig som ska vara uppe hela veckan finns det en möjlighet att hämta utrustningen på söndag förmiddag om du hunnit upp då. Eftersom priset är detsamma 6-8 dagar, föreslår vi att du bokar söndagen som din första skiddag. Du kan då hämta ut din utrustning innan kl. 14 och undviker då ”rusningstiden”

När det så är dags för återlämning så sker den oftast på lördag efter att backarna stängt. Det kan också vara bra att känna till för att kunna planera så att du undviker köer då med.

Nu följer några exempel på hur vi anpassat vår verksamhet med saker vi kommer att behålla.

Åtgärder i butiken:

  • Vårt digitala kösystem. Ett appbaserat kölappssystem som hjälper oss att se till att vi inte har för många besökare samtidigt. Du som kund ställer dig i kö med hjälp av din smartphone och väntar i bilen på din tur. 
    En QR-kod till detta finns i fönstret vid entrén. Läser du detta i mobilen kan du klicka på ikonen för att komma direkt till appbutiken.

    Kösystemet kommer vi att behålla, men då restriktionerna har lyfts kommer vi att kunna ta in fler sällskap på hyran och få ett bättre flyt.
  • Beröringsfri handspritsautomat finns alldeles innanför dörren.
  • Plexiglas finns vid kassor, skid- och pjäxutlämningsbänkar.
  • Vi spritar kortdragare och rengör toalettutrymme kontinuerligt under dagen.


Åtgärder på hyran:

  • Det digitala kölappsystemet använder vi vid ankomstdagar och övrig tid då vi anser det nödvändigt. Det finns tidpunkter och veckodagar då det är lugnare i butiken, så vill du vara säker på att det inte är kö så kan du dels öppna appen för att se om det är någon kö till oss.
    Du får gärna ringa och kolla av läget också. Tel 0280-20404
  • Vi har införskaffat ett digitalt incheckningssystem till hyran för drop-in kunder. Du som kund checkar enkelt in på din mobil, padda eller dator. Detta tillsammans med kölappssystemet gör att vi är redo att förse dig med utrustningen du vill hyra så snart det är din tur.
    En QR-kod till detta finns i fönstret vid entrén. Vill du checka in redan nu så följer du länken nedan.
    Dalskidans Online Check-in
    Vill du hellre checka in vid någon av våra datorer inne i butiken går det förstås också bra.
  • Kunder som förbokat ställer sig i kö via appen och väntar i bilen på sin tur.
  • Endast hyrande kunder tas emot på hyran.
  • Endast en medföljande förälder till barn som hyr utrustning.
  • Pjäxor lämnas ut över disk och kunden provar själv. Vill du ha hjälp med provningen säger du bara till.
  • Våra pjäxor och hjälmar är desinficerade inför varje nytt hyrtillfälle. 

Återlämning:

  • Ett skidställ finns på utsidan för att man ska kunna samla ihop sin utrustning innan återlämning.
  • Vi tar emot ett sällskap åt gången inne i själva återlämningen. 
  • Näst på tur väntar tills sällskapet före gått ut innan de släpps in.
  • Vid köbildning kommer en omtankesvärd att hjälpa till så att allt går smidigt till.

Vi fortsätter med vissa säkerhetsåtgärder för att du ska känna dig trygg hos oss.
Avstånd är omtanke!